torsdag 3 januari 2008

Det var verkligen dags att skaffa ny mejl..

Hm, den här mejladressen har jag haft sen jag gick i 3:an, och den håller liksom inte längre. Skräppostfiltret hjälper inte så värst mycket, därför känns det nästan som att städa varje gång man loggar in, för man får ju slänga en jävla massa mejl, och då är det lätt att missa de som man faktiskt ska läsa..

Även om jag inte använt just den här adressen så flitigt på sistone så var det dags att skaffa en ny hotmail så jag gjorde det, och nu har jag en lite mer catchy adress, men den lägger jag ju knappast ut här får då blir det skräppostbombning all over again...

När jag räknar efter, så kommer jag på att jag har hela 8 st mejladresser... Nödvändigt..

1 Skolmejl från gymnasiet, som jag har haft som msn och lite viktigare saker som jobbsök och kontakt med människor.

1 Skolmejl där jag studerar nu (högskolan). Används till skolgrejer.

2 Anonyma adresser, om jag vill vara anonym, eller typ regga mig på en community bara för att snoka runt, jag har tex ingen facebook eftersom jag var för sen med att upptäcka fenomenet och orkade inte fråga varenda kotte man kännt om jag får bli vän med dem, men ändå vill se vad som händer, och kolla på kort.

2 Privata hotmailadresser, den här gamla och den nya.

1 Gmail till bloggen och som var bra att ha för att ta emot stora filer när hotmail inte hade lika stort utrymme.

1 SuperDuperSäker mejl som behöver två lösenord, till superviktiga saker, tror jag använt den en gång till nån bankgrej, och så har jag nog lagrat lösenord där..

Verkligen trevligt att se hur bra skräppostfiltret fungerar... Eller vänta det här är inkorgen... Damn! Klicka för att förstora bilden:

Inga kommentarer: