tisdag 1 januari 2008

"Den här kalendern kommer förändra ditt liv 2008"



Den här kalendern ska jag använda 2008, detta är min tredje i serien, fast innan har jag inte använt kalendern så värst mycket. Dels för att jag inte riktigt är en "kalendertyp", jag känner bara ångest för planerade saker, utan tar det som det kommer på något vis. Men det som gör att jag faktiskt köper den här, är att den är ganska udda, den har inte bara som syfte att kladda ner this and that, utan den är verkligen gjord för att du ska förändra ditt liv....

Om det är till det sämre/bättre får du avgöra själv, men kalendern är fylld med olika uppdrag som man ska utföra varje vecka för att förgylla vardagen, vissa är inget speciellt, men merparten är ganska udda/galna.

.
Ta de här exemplen från tidigare kalendrar:
  • Sov på en allmän plats-veckan
  • Gå klädd i en burka hela veckan
  • Tappa din plånbok på gatan
  • Gift dig med en postorderpartner
  • Orsaka en diplomatisk incident

Även om man inte riktigt kommer göra så många grejer, så är den lite roligare att skriva ner saker i. Det finns också en "humörkurva" som man kan pricka i hur man mår varje dag och sen se resultat som en slags aktiekurva, kul grej, men då får du ju se till att du inte glömmer bort det.. Förr fanns det en humörkurva varje vecka, men nu har de lagt den på ett uppslag så att du kan ha 12 månadskurvor på samma uppslag och jämföra på så sätt, ska bli intressant..

Och känner du inte för att skaffa kalendern och rita en humörkurva så kan du gå in på kalenderns hemsida och pricka in den digitalt, på så sätt jämför de alla resultat så att man kan se hur "medelhumöret" ligger till..

Inga kommentarer: