onsdag 28 november 2007

Jag vill också vara ett Pucko!!!

Inte bokstavligt talat dock, jag vill ju inte vara dum i huvudet. Det handlar mer om att jag hittade en t-shirt som jag gärna hade sett i min garderob, särskilt nu när jag har kommit på att jag behöver fler t-shirtar. Var precis på väg att beställa, men med min vanliga (o)tur så var min storlek slut... Det är så sjukt typiskt, hittar man nåt man gillar så finns det bara kvar i storlek xl, yahoo liksom!

Kolla in den bruna härligheten:

Fast ärligt, vem på denna jord är intresserad av den där bandanan? Ingen höjdare direkt, kanske hade funkat om det bara hade varit en enda stor logga på den, typ som på t-shirten. Jaja jag får väl tänka på så sätt att nu är jag inte såld i alla fall, för jag har ingen puckotröja, för jag är smart (right?).

Hm, man kanske skulle skaffa en sån här istället? Lite mer old school med den gamla arla-kon:


Det är något speciellt med reklam/sponsor-prylar, varför egentligen? Kanske för att det är lite svårare att få tag på dem än vanliga kläder, kanske för att man vill visa att det här är en produkt som jag stödjer/tycker om? Förr var det kanske lite coolare, mest kanske för att man var liten och lättpåverkad, men förr var det ju något företagen lottade ut eller liknande. Nu ska det betalas för kalaset, och då säljer man sig ju samtidigt som man betalar för att bli såld, företaget lär ju tjäna på det, de får ju schysst reklam som de får betalt för!!!

Kommer ihåg den gamla goda tiden, jag hade vunnit en Marabou choklad -fmradio (portabel) när jag gick i tredje klass, och då tyckte jag den var jättehäftig, innan det lyssnade jag aldrig på radio, men nu när jag hade denna chokladradio så hade jag den hela tiden, see? Lättpåverkad..

6 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha.. jag såg det :P

Anonym sa...

Haha oj så dumt det kan bli när man är stressad. 2 gånger dessutom. Men det är bra att du säger till om mina stavfel, jag är ju inte helgrym på alla ord direkt, och det är bättre att man säger till.
Ha de!
Kram Louise

Anonym sa...

haha, tack ^^
japp, en volt med raka ben :P

Anonym sa...

Levande reklampelare :) och ändå vill man vara det!

TheOneAndOnly sa...

Sofia/ Yes yes, om man tänker efter så är det ju egentligen samma sak med märkeskläder, hade ingen gått runt med feta loggor så hade ingen brytt sig om att skaffa deras kläder.. ?

6OKN sa...

Hade hoppats få ett svar på var man hittar en PUCKO t-shirt :)