onsdag 21 november 2007

För gammal för barnplåster

The One And Only Åtalar:

Kursare A, man, 21 år

Orsak: Köp/användning av bamseplåster

Info:

Igår gick jag och handlade direkt efter en föreläsning tillsammans med en kursare, vilket inte är likt mig eftersom jag behöver en inköpslista för att få med rätt grejer hem.
Hur som helst, det som kursaren mest behövde var plåster till sitt finger, så vi valde kassakön längst bort där plåster finns.

Kursare A granskar de olika typer av plåster, och väljer den längst till vänster. Den utvalda plåsterförpackningen innehåller så kallade barnplåster, med bamse-motiv.

Jag påpekar att han har valt barnplåster, och att han kan hitta exakt samma typ av plåster, men utan de barnsliga figurerna till höger, först tänkte jag att han kanske såg fel, och jag sa även att han ville väl säkert inte bli sedd med dessa plåster på fingrarna..

Men nej, kursaren var nöjd med dessa, men jag fick inte fram varför han föredrog barnplåster framför de vanliga.

Under dagens föreläsning, kunde jag skåda kursaren med sagda plåster på fingret, med bamse på såklart. Hade detta varit jag så hade jag skämts ihjäl, om denne hade varit av kvinnligt kön hade det kanske varit lite sött eller något sånt, det hade i varje fall varit mer acceptabelt, men så var inte fallet.

Om jag själv hade kommit hem med fel plåster, hade jag hellre gått utan än att visa mig i dessa plåster, skulle inte ens komma på tanken, men A valde dem med vilje, varför?

Straff:

Att visa sig i bamseplåster som 21-årig man är straff nog, men en förklaring måste fram!

Inga kommentarer: