tisdag 18 december 2007

Nyckeln till frihet


Det är alltid intressant att få höra hur brottslingar rymmer från sitt fängelse, ibland verkar det vara så fruktansvärt enkelt, hur kunde det funka, vem var så oansvarigt "dum" och såg inte till att det inte gick att rymma på det sättet och så vidare...
Om man själv skulle hamna i fängelse, så skulle man ju knappast komma på någon hyfsat bra idé som faktiskt skulle funka, även om man sett en hel del filmer med rymningstrick, men fängelsepersonalen ser ju på film de också, så de borde ju kunna tricken utantill och filmer brukar ju ha en stor gnutta fantasi, för ingen vill ju se en rymningsfilm utan en intressant rymning?
.
Men kanske är det just så, enkelt funkar alltid, det är så man skrattar åt det hela när man får höra om den senaste storslagna rymningen i New jersey, där två fångar rymde på exakt samma sätt som huvudpersonen i filmen Nyckeln till frihet. Och har du inte sett den så kanske du ska sluta läsa nu så att jag inte förstör filmen för dig...
.
Hur som helst så rymmer fången i filmen genom att sätta upp posters på tjejer i sin cell, och på nätterna så gör han ett hål i väggen tills det har blivit så stort att han kan ta sig ut. Det är sådär enkelt, vakterna tänker ju inte på att det kan ligga ett hål bakom Rita hayworth, för inte skulle väl någon få för sig att rymma?
.
Något som är rätt komiskt med själva händelsen är att under presskonferansen så gillade inte åklagaren att man jämförde rymningen med filmen, jag citerar Ted Romanko: "- Jag föredrar att det inte jämförs med någon film, även om jag kan förstå om man gör det för det verkar väldigt likt. Men i ”Nyckeln till frihet” hade de en bättre plansch på väggen."
.
Haha va? Är det inte samma sak bara för att de inte använde samma plansch? Spelar det så stor roll vilken tjej de hade på postern? Det är klart att det gick till på exakt samma sätt som i filmen och klart som korvspad att rymmarna har fått inspiration från filmen! Och hur sjukt många olika posters finns det inte egentligen? På expressens hemsida där de skriver om nyheten skiftas fokus helt till vilka tjejer som var på plansherna, att i filmen så var det klassiska filmstjärnor medans man inte vet än vilka som var på planscherna i det "riktiga" fängelset, snacka om bra reklam för tjejen om det kommer ut.
.
Föresten, ska man ta det som en komplimang eller förolämpning? Typ, wow två män rymde med min hjälp tihi!

7 kommentarer:

Anonym sa...

svar: jo de e nice men ere ngn snö? kyla och bar mark är inte skönt :D

Anonym sa...

svar: jo de e nice men ere ngn snö? kyla och bar mark är inte skönt :D

Anonym sa...

svar: aha jag fattar, nice :) jo snö till julafton vore nice :)

gonatt, ska sova :D

Anonym sa...

haha ja.. godis är bästa bränslet ;)

Anonym sa...

svar: jag med, fyfan vilken onödig kurs, blä! =D

Anonym sa...

Svar: Jag har inte bestämt vad jag tycker om videon än men när jag väl ser den på tv så vet jag om jag känner hit eller diss för den
Ha de så bra!
Kram Louise

Anonym sa...

haha ja.. det var väl det jag har råkat göra :P