söndag 2 mars 2008

Sleepy sundays

Jag hatar söndagar, man får aldrig gjort något på en söndag. Även om man inte varit ute kvällen innan så sover man bort det mesta och om man försöker sig på att göra något så tar det dubbelt så lång tid. Samtidigt som man har lite smått ångest för att det är måndag imorgon och "ledigheten" är slut. Eller vänta, jag pluggar, inte fan är jag "ledig" under helgen..

De senaste veckorna har jag försökt bryta söndags-grejen genom att boka ett tvättpass 10-13 så att jag måste gå upp senast 10, och det har fungerat ganska bra. Jag tvingas gå upp "tidigt" och har man väl gått upp och satt igång tvättmaskinerna så är det bara att flyta på.

Men, det förutsätter ju att man kommer ihåg att ställa klockan, så nu missade jag halva passet....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, är du orolig nu?

Anonym sa...

Ny bloggadress!
http://filosofiasblogg.blogg.se

Mvh
http://sofiaharenblogg.blogg.se

Anonym sa...

btw. kommenterade flera inlägg innan, varför syns inte kommentarerna?