måndag 25 februari 2008

Bortskämd av Pirater?

Nedladdningsscenen är inte lika snabb som man önskar ibland, vilket är komiskt när man tänker tillbaka på tiden då man satt med modem och Napster. Om "modem-jag" skulle träffa mig nu hade han nog bankat vett i mig och sagt att jag borde va nöjd, det tar inte längre fem år att ladda ner en låt.. I nuläget går det till och med fortare att ladda ner en film än det tog att ladda ner en låt då..

Hur som helst, jag har gått och väntat i två veckor på att en viss låt ska komma upp på scenen, för jag har ännu inte laddat ner något lagligt, och det tänker jag inte börja med när de har så sjuka regler som de har idag att man bara får föra över låten ett begränsat antal gånger till sin spelare, kul om man flera år in i framtiden inte kan lyssna låten längre liksom..

Och idag när låten släppts på cd-singel (har funnits som l. nerladding ett tag), så har någon äntligen laggt upp den på pirate bay så nu slipper jag vänta varje gång på att den ska spelas på radion vilket jag gjort tills nu, och givetvis har jag höjt ljudet..

Vilken låt? Det kommer när den finns på youtube.. Mohaha! ^^

Inga kommentarer: